10th grade



THIRD TERM
Saludos a todos. estas a punto de terminar este año escolar por lo que este estos últimos esfuerzos te serán recompensados.  Tefelicito por seguir y no desistir. Recuerda que debes enviar un documento de word con cada uno de los exercises que encontraran aquí. Sobra recordarte que los deben resolver en inglés y no incluir traducciones al español.
También te informo que el trabajo escrito tiene un valor de 50% y el video del ultimo punto el 50% restante. esta es una calificación que corresponde a las procesos conceptual, procedimental y actitudinal ya que el trabajo total reúne todas las habilidades del ingles: lectura, escritura, habla y escucha.

Observa la imagen anterior. Alguna vez has hecho algo de lo que estés orgullos/a o algo que ha perdurado en el tiempo? Piensa un momento…

De eso se trata el presente perfecto. Este tiempo verbal se utiliza para expresar acciones que iniciaron en el presente y se ven reflejadas en el presente de alguna manera. También se utiliza para expresar experiencias que uno ha tenido o vivido y para expresar acciones que se han hecho varias veces.  Observa los ejemplos:

Acciones del pasado con reflejo en el presente: He has watered the plants: El ha regado las matas.

Experiencias: I have flown in a balloon: Yo he volado en globo.

Acciones repetidas: I have seen that movie four times: yo he visto esa película cuatro veces.

Ten en cuenta lo siguiente:

Have es un auxiliar y no un verbo en este caso y se utiliza HAVE con: I, YOU, WE, THEY y HAS con: HE, SHE, IT

Se utilizan verbos en pasado participio para expresar lo que se quiere

En español este tiempo verbal es equivalente al presente perfecto.

Revisa su estructura:

I

have
've

been

have been to Mexico.(yo) he estado en México.

You

 

 

You have been to Mexico.(tú) Has estado en México.

He

has
's

 

He has been to Mexico.(él) Ha estado en México.

She

 

 

She has been to Mexico.(ella) Ha estado en México.

It

 

 

It has been to Mexico.(elloHa estado en México.

We

have
've

 

We have been to Mexico.(nosotros/as) Hemos estado en México.

You

 

 

You have been to Mexico.(vosotros/as) Habéis estado en México.

They

 

 

They have been to Mexico.(ellos/as) Han estado en México.

Taken from: https://www.lewolang.com/gramatica-inglesa/45/present-perfect-simple

en este tiempo se utilizan los verbos en pasado participio para completar las frases. En la siguiente tabla los encontrarás.

Debes revisar la columna que dice INFIITIVE, busca el verbo que necesites y ubícalo en la columna que dice PAST PARTICIPLE. Los verbos en PAST PARTICIPLE son los que se utilizan en el presente perfecto. Ten presentre que si el verbo que necesitas no está en la lista, generalmente va entonces con ED al final del verbo asi: jumped, climbed, copied etc.

En este tiempo también se utilizan las palabras FOR y SINCE. Ellas indican los tiempos de las acciones pasadas y su duración. Revisa como se utiliza cada una.

FOR: se utiliza para expresar la duración de la acción que inició en el pasado.

WE HAVE LIVED IN MEDELLIN FOR 5 YEARS: NOSOTROS HEMOS VIVIDO EN MEDELLIN POR 5 AÑOS.

SINCE: indica cuando inicio la acción que aún perdura en el presente.

I HAVE WORKED ON THE SPANISH ACTIVITY SINCE LAST WEEK: YO HE TRABAJADO EN LA ACTIVIDAD DE ESPAÑOL DESDE LA SEMANA PASADA.

Estas dos palabras se utilizan mucho junto al presente perfecto, hay otras más, pero por ahora trabajaremos estas que son tan importantes.

 

Ahora es tu turno de practicar 

EXERCISE 1

Complete las oraciones utilizando el presente perfecto adecuadamente. Revisa el ejemplo.
1. Mrs Snow _______has made____________ a fantastic cake. (make)
2. Debbie __________________________ a new bike. (buy)
3. I __________________________ my little dog. (feed)
4. Sally and Jenny __________________________ some new Bluetooth earphones. (get)
5. Chris __________________________ wood for a raft. (not find)
6. The pupils __________________________ their homework. (do)
7. Nick __________________________ an accident with his bike. (have)
8. Liz __________________________ her homework. (finish)
9.  Julia __________________________ to school today? (be)
10. My mom __________________________ sancocho for lunch today (cook)
11. Bill __________________________ the dishes. (wash)
12. Sandra __________________________ a lot of things for her birthday party (craft)

EXERCISE 2

Lee las frases y, de acuerdo al tiempo y al momento, escribe SINCE o FOR. Revisa los ejemplos.

 9 months  ____for________

·        a long time  ___for_________

·        I was a teenager    ______since______


  1. ·        I was at university  ____________
  2. ·        my friend's party   ____________
  3. ·        a year   ____________
  4. ·        the whole of my adult life   ____________
  5. ·        last Tuesday ____________
  6. ·        my grandfather's funeral  ____________
  7. ·         two and a half hours  ____________

Exercise 3

Revisa las siguientes imagines y crea un titular de noticia con cada uno de ellos usando el presente perfecto. Revisa el ejemplo

___COVID-19 PANDEMIC HAS INCREASED THE USE OF VIDEOGAMES_____________________

 __________________________________

          __________________________________ 


Final Exercise

iImai  Imagina que eres un presentador de noticias por lo que debes presentar 3 noticias sobre eventos pasados que han afectado el presente. debes prestar atención a las instrucciones. 

debes empezar el video de esta manera: 

Good day, My name is _________________ and this is  ________________ (inventa el nombre para tu noticiero)

Expresar el titular utilizando el PRESENTE PERFECTO 

Expresa de que se trata cada noticia de manera muy corta. Utiliza un lenguaje sencillo

Muestra una imagen relacionada con cada noticia
Debes aparecer en el video. 


 

SECOND TERM.


Hola a tod@s. deseo de todo corazon que hayan tendio una buena semana de sdescanso y que tanto ustedes como sus familias, gocen de buena salud y que aun esten tomando las medidas de prevencion adecuadamente. 
Estas son las temáticas correspondientes a la segunda mitad del tercer periodo, por lo que debes dar tu mayor esfuerzo. 
Les pido el favor de enviar un documento de word con cada uno de los exercises que encontraran aquí. Sobra recordarles que los deben resolver en inglés y no incluir traducciones al español.
Tambien les informo que el trabajo escrito tiene un valor de 50% y el video del ultimo punto el 50% restante. esta es una calificacion que corresponde a las procesos conceptual, procedimental y actitudinal ya que el trabajo total reúne todas las habilidades del ingles: lectura, escritura, habla y escucha.

Espero lo disfruten y estén pendientes de las asesorías por google meet que se darán en la semana. 

Les recuerdo mis datos de contacto.

edinson.orozco@ierab.edu.co
cel: 3115087904

EXERCISE 1

Revisa este vocabulario de compras, escríbelos en español y luego clasifícalos en la siguiente tabla correctamente

Iron, washing machine, Doll, armchair, parchis, avocado, action figure, carrot, marbles, bread, cookies, mop, hanger, computer, beef, eggs, cap, chair, sofa, pork, broom, refrigerator, ham, fish, cabbage, bucket, strawberry, melon, shirt, shoes, socks, pants, T.V, microwave, cheese, table

meat

Household

Furniture

grosery

Fruits and vegetables

Clothing

Toys

Electronics and technology

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

El verbo modal WOULD es una palabra que le da sentido condicional a las frases. Se podría decir que le añade la terminación ”RIA” a las acciones. Seria entonces: I would buy a cellphone: yo compraría un celular.

Para realizar la forma negativa solo agregas NOT des pues de would: would not, pero la forma más usada es contraída y es así: wouldn´t

                                               EXERCISE 2

Observa la pregunta y responde con 5 oraciones utilizando WOULD

·         What would you buy with 1.000.000 pesos?

 

Mira el ejemplo: I would buy a pair of shoes: me compraria un par de zapatos

 

1:____________________________________________________________

2: ____________________________________________________________

3: ____________________________________________________________

4: ____________________________________________________________

5: ____________________________________________________________

 EXERCISE 3

Imagina que tienes la posibilidad de cambiar diferentes cosas de tu entorno, escribe que cambiarias utilizando el modal WOULD. Realiza 3 oraciones en cada sección.

Your school:

1:____________________________________________________________

2: ____________________________________________________________

3: ____________________________________________________________

Your neigborhood

1:____________________________________________________________

2: ____________________________________________________________

3: ____________________________________________________________

Your city

1:____________________________________________________________

2: ____________________________________________________________

3: ____________________________________________________________

El modal SHOULD expresa consejo, es para expresar una sugerencia de lo que se debe hacer. En ese caso seria asi: you should study more: Tu debes estudiar más.

En este caso solo debes agregar SHOULD antes de la acción. La forma negativa es SHOULD NOT, y la mas usada es la contraída que es: shouldn´t

Observa los ejemplos

You shouldn´t drink beer: no debes beber cerveza

They should be more attentive to class: ellos deben estar mas atentos a clase.


EXERCISE 4 

Escribe 4 recomendaciones afirmativas y 4 recomendaciones negativas a un compañero que desee comprar algún artículo. Los artículos pueden ser diferentes y los escoges tú. Debes dar la razón de tu sugerencia utilizando la palabra BECAUSE.

OBSERVA EL EJEMPLO

·         Camila, you should buy a hat because it is really hot these days: camila tu debes comprar un sombrero porque hace mucho calor estos dias

Should

1:____________________________________________________________

2: ____________________________________________________________

3: ____________________________________________________________

4: ____________________________________________________________

Shouldn´t

1:____________________________________________________________

2: ____________________________________________________________

3: ____________________________________________________________

4: ____________________________________________________________

 

 EXERCISE 5

Escucha el audio y escribe las palabras que encuentras abajo correctamente en cada uno de los espacios. Recuerda escuchar varias veces y prestarle más atención a la finalización de cada palabra al escuchar.


                                                                   Escucha el audio AQUÍ


Selecciona la palabra correcta de la siguiente lista: 

Floor, helpful, things, need, appliances, farming, have, sell, wanted, buy, find, clothing, equipment, furniture


Store Assistant: Good afternoon, Madam. Welcome to Everest Stores. Is there anything I can help you with today?

Customer: Oh, hi, yes, erm, I have a few things I need to ________ today and this is my first time here, so I'm not sure where everything is.

Store Assistant: That's fine, that's what I'm here for. Now, what do you ________  first?

Customer: I ________ to buy a hat for my sister. She's going to a wedding in New Orleans next weekend and asked me to get a new hat for her. Do you ________ hats?

Store Assistant: Yes, we do, Madam. All ________ women's is on this floor, the first floor. If you go in that direction and go past the jackets, you'll find the hats over to the left.

Customer: OK, great. Then I need to get a toaster. Ours caught fire yesterday morning and, you know, my kids can't live without toast in the morning for their breakfast!

Store Assistant: Our kitchen ________ are up on the 3rd, no sorry, the 4th floor. If you take the elevator from this floor up to the 4th floor, turn left when you leave the elevator and walk through the pictures and ________ section. You'll see small kitchen appliances on the left with larger items such as ranges and fridges on the right.

Customer: My husband ________ me to see the cost of a new fridge-freezer so I can do that too.

Store Assistant: Was there anything else, Madam?

Customer: Yes, my daughter wants a DVD for her birthday. Where can I ________ them?

Store Assistant: Our home entertainment section is on the second ________. Perhaps it would be a good idea to go there before you go and look for the toaster. There is an escalator that joins all the floors so after you buy your hat, you can go up the escalator to the second floor where you will find books, CDs, DVDs as well as all our television and video ________.

Customer: The last ________ on my list are a CD for myself, which I can get on the second floor, and a chair for the kitchen. My husband broke a chair on the weekend so I need to get a new one.

Store Assistant: Let me think...ah yes, you can find all chairs, stools and tables in our ________ section but that's right up on the sixth floor. If you go there immediately, you can ask them to take the chair down to the first floor and you can collect it when you are ready to leave.

Customer: Thank you ever so much. You have been very ________. I will go up to get the chair now and get the other things as I come down.

Store Assistant: No problem, Madam. We hope you enjoy Everest Stores.

 

 

 EXERCISE 6

Realiza la lectura del siguiente texto y responde las preguntas a continuación. Recuerda mirar las preguntas antes de leer el texto.  Para que puedas enenderlo por ti mismo, sin necesidad de traducirlo todo y hacer doble trabajo, busca estas palabras en el diccionario y escribelas en español.

Government, spend, money, things, health, research, aid, agree, have, country, por, give, pay, less, tax, earn, expensive, cheap, resource, sell, citizen. 


1: What do countries spend their money on? 

2: Who is in charge of spending money in a country?

3: How do rich countries have to spend money?

4: How does the Japanese or the Haiti government have to spend its money?

 EXERCISE 7

Imagina que eres un activista o un político con deseos de ser presidente de colombia. Tendrás que expresar lo que debe mejorar el país. Para ello, debes expresar5 cosas en que el gobierno actual debe mejorar y 5 cosas que harías si fueses presidente de Colombia.

Sigue el modelo a continuación.

I consider this government should spend more money on education.

This government __________________________________________

This government __________________________________________

This government __________________________________________

This government __________________________________________

This government __________________________________________

If I were president of Colombia, I would give more work to people.

I would __________________________________________________

I would __________________________________________________

I would __________________________________________________

I would __________________________________________________

I would __________________________________________________

 

FINAL EXERCISE

Para concluir este punto, debes grabarte diciendo solo 3 de cada una de estas frases con su respectivo encabezado. Debes aparecer tú en el video y decirlo de memoria. Aprovecha que en el video puedes pausar y repetir.

I consider this government should spend more money on education.

This government __________________________________________

This government __________________________________________

This government __________________________________________

If I were president of Colombia, I would give more work to people.

I would __________________________________________________

I would __________________________________________________

I would __________________________________________________










APRECIADOS ESTUDIANTES

Desde este post iniciaremos nuestro trabajo de manera virtual. Deseo que estén comprometidos con el aprendizaje por este medio, que tengan disciplina y estén enfocados en desarrollar las actividades que aquí se les presentará.

VIDEO EXPLICATIVO 





URBAN TRIBES 


use the following words to complete te definition of an urban tribe. express  -  people -  clothes  -  identity   -   music  -  style 

An urban tribe is a group of ______  who have a strong ________  They  ________ 
their identity through the ________ wear, their ________ , and often the ________ 
that they listen to.

LOOK AT THE FOLLOWING VIDEO TO REVIEW THE CONCEPT OF URBAN TRIBE.



READING TIME 



           1) observe the names of 5 urban tribes and match them with the pictures






















3) Write in SPANISH the following words to understand the text better.

STYLE, WEAR, STREET, PLACE, TRICK, FUN, TOGETHER, HAVE, SHARE, FASHION, FOLLOW, THEMSELVES.


4) Read the text again and answer the questions. remember to use skimming and scanning techniques.






1) what do skaters prefer to wear?

2) What do skaters love to do?

3) What are skaters more interested for?

4) What do floggers wear?

5) What do floggers like to do?

6) What are floggers very popular for?


VOCABULARY TIME

At this time it is necesary to review some vocavulary about clothing. Take a look. 


PRACTICE 

Look at the following people and describe their clothes.



1: she wears blouse, shorts and shoes   (she wears: ella utiliza) 

Now you continue with the others.

2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.


Let´s also take a look at the actions people in urban tribes can do. find these words in spanish and write them. 

collect: 
listen:
run: 
walk: 
play: 
talk:
wear: 
praise:
draw:
make: 
create: 
smoke:
drink:


YOUR TURN
Select 1 urban tribe and create a presentation about it. Describe:

name
what do they support?
what do they do? (2 actions)
what do they wear? (2 actions) 

You need to do a powerpoint presentation and a video of yourself describing the tribe. 

Look at the example.  





































GRETINGS

Take a look at these videos for you to remember the alphabet.

ENJOY AND PRACTICE






Let`s remember the numbers with this picture. We are going to use it in class.



















No comments:

Post a Comment